Vi skaper reiselyst til Nordmøre og Romsdal

Vårt digitale markedsarbeid er sammensatt av mange ulike tiltak, og vi registrerer med glede at det er fin økning på både vårt kampanjenettsted http://www.visitmr.com og vår egen nettside http://www.visitnorthwest.no. En kombinasjon av organisk og betalt trafikk utgjør en stor bredde i spredningen av innhold fra Nordmøre og Romsdal. Kampanjearbeidet gjøres i tett samarbeid med Destinasjon Ålesund & Sunnmøre og vi ser at dette er en fantastisk fin måte å skape reiselyst til Møre og Romsdal, og her er vi i tet på landsplan. Det er TIBE som er vår leverandør på både webplattformen, kampanjekjøring og innholdsproduksjon.

Norgeskampanjen 2021

Dette er en kampanje rettet mot det norske markedet, og vi har naturlig nok satset store deler av vårt markedsbudsjett mot Norge både i 2020 og i 2021. Det er mest trafikk inn til kampanjene våre fra Osloregionen (Oslo, Viken), samt fra Møre og Romsdal, Vestland og Trøndelag.

Her er det noen punkt vi ønsker å trekke frem:
– Vi har så lagt 57% flere besøkende sammenlignet med rekordåret 2020.
– Vekst i organisk søketrafikk er på 232%
– Konverteringer (klikk bestill, klikk ekstern lenke, artikkel lest ferdig etc.) øker mer enn vekst i antall besøk, noe som kan bety at vi har høyere kvalitet på besøkende i år.

Det er produsert nytt innhold og nye artikler og gode historier fra hele fylket, bl.a. disse:
Besøk verdens tetteste havørnbestand
Byliv i Kristiansund
Sommer i rosenes by sjøfronten Molde
– Se alle artiklene her www.visitmr.com

Mest besøkte sider

Vi måler og analyserer hele tiden hvordan trafikken til de ulike artiklene går, og det endres for eks titler og bilder på annonsene slik at vi alltid skal ha den optimale inngangen til visitmr.com. Vi ser at artikkelen som heter «Norges råeste bilturer» fortsatt er den mest leste, selv om den ikke er ny av året. Det er tydelig at nettopp denne type rundreisesaker trigger folk til å klikke inn. Vi har også god vekst i typiske barn/familierelaterte artikler.

Her er listen over artiklene som er mest besøkt frem til nå:
1. Norges råeste bilturer
2. Klar for Norgesferie? Her er noen av Norges råeste bilturer
3. Kongen av Romsdalen
4. Åpner ny gondol til 283 millioner kroner
5. Nyt vinteren på Stranda
6. Gjør som Tom, James, Harry og Scarlett, besøk Norges råeste filmkulisser
7. Til fjells i Møre og Romsdal
8. Ligger 14 kilometer ut i havet
9. Møte Bamse-Brita, rampen Oliver og Linus Martinus
10. Prøv deg i 71 grader nord sine fotspor
11. Barnas Møre
12. Er du like sprek som Norges tøffeste kjendis
13. På oppdagelsesferd i Barnas Møre
14. Europas lengste one-drop rappellering
15. Besøk verdens tetteste havørnbestand
16. Smaken av Nordmøre

Visitnorthwest.no er vår viktigste informasjonskanal

I tillegg til kampanjenettstedet vårt http://www.visitmr.com, så jobber vi også kontinuerlig med informasjonen om Nordmøre og Romsdal som ligger på vår egen nettside http://www.visitnorthwest.no. Alt som ligger her hentes ut fra vår database, der vi oppdaterer innhold om overnatting, spisesteder, aktiviteter, attraksjoner, turforslag, kulturarrangement m.m. Samme informasjon sendes også ut til portalen for Vestlandet http://www.fjordnorway.no og Norgesportalen http://www.visitnorway.no

Vi har god vekst i trafikken inn til disse sidene også, og dette er nærmere 100% organisk trafikk, det vil si søk i for eks Google som leder inn til en av våre sider.

Alle våre medlemmer legges inn i databasen vår, og vil på den måten bli søkbar og synlig i flere kanaler og websider.

torunndyrkorn

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..