Møre og Romsdal Reiseliv gjennomfører en omfattende markedsføring mot norske turister i 2020. Her kommer en oppdatering på hvilke tiltak Møre og Romsdal Reiseliv har satt i gang og kjører for høsten 2020, med foreløpige trafikktall og resultater. Les fullstendig rapport her.

Artikler på kampanjesiden visitmr.com
Vsitmr.com er nettsiden som brukes til publisering av kampanjer. Her produseres og publiseres det en rekke artikler og historier som skal inspirere mennesker i Norge til å besøke vår region. Noen av artiklene omfatter hele fylket, mens andre er mer rettet mot en bestemt opplevelse/sted. Her ser du fullstendig liste over artiklene for høsten 2020.
Status besøkstall 12. september – 12. oktober
I perioden 12. september til 12. oktober 2020 er visitmr.com besøkt 57.972 ganger. Det er en vekst på 29,8% i forhold til samme periode i fjor. Vi har 54% vekst i antall sidevisninger, og 38% flere brukere.
Kanalvalg
Vi har en omfattende kampanjeaktivitet som skal drive trafikk til artiklene, og videre til de relaterte produktene. Kampanjene målrettes geografisk i hele Norge. Hvilke kanaler som brukes vurderes fortløpende i forhold til hvor bra de presterer. De viktigste kanalene for høstkampanjen er følgende:
- Facebook Ads
- Instagram Ads
- Google Display (synlighet på ulike nettsider)
- Google søkeord
I perioden 12. september – 12. oktober er annonsene vist totalt 2.244.013 ganger.
Organisk trafikk
Strategisk innholdsarbeid og kontinuerlig utvikling av gode tekniske løsninger har bidratt til en stor økning i organisk trafikk via søkemotorer. Antall besøk via søkemotoren google har økt med 353%, antall brukere har økt med 375% i perioden.
En kommentar om “Norgeskampanjen høst 2020”