Velkommen til Nordvest!

Ta deg tid. Opplev mer. 
Reiselystkampanjer rettet mot den norske gjesten er vårt hovedfokus nå. I år vil ekstra mye av vårt arbeid rettes mot det norske markedet, med fokus på vandring, aktiviteter, matopplevelser, rundreiser, våre litt mindre kjente perler, spesielle overnattingssteder m.m. Vi i Visit Nordvest samarbeider tett med våre kolleger i Destinasjon Ålesund & Sunnmøre i dette arbeidet. Vi deler på ressurser, og planlegger kampanjearbeidet i fellesskap. Vi lager fellessaker for å profilere hele Møre og Romsdal som reisemål, der målet er at gjestene skal få lyst til å komme til vår region. Vi har samkjører  og tilpasser også våre kampanjer med det som planlegges og utvikles i Fjord Norge og fra Visit Norway på nasjonalt plan. 

For mer informasjon om vårt markedsarbeid, ta gjerne kontakt med markedssjef Marit Krekvik marit@visitnorthwest.no 

Hva er vår strategi for å nå den rette gjesten?
Norgeskampanjen 2020 vil du ikke se som en stor samlet kampanje; for eksempel som en helside i en avis, eller annonsemoduler i ulike magasin. Vårt markedsarbeid er dynamisk drevet gjennom målrettede digitale kampanjer som skal treffe den norske gjesten som er interessert i det vi har å tilby i vår region. Vi bruker ulike kanaler og samler data fra vår målgruppe slik at vi igjen skal kunne drive re-marketing med mål om at dere rundt om i alle reiselivsbedriftene skal oppleve å motta bestillinger. Vår hovedoppgave er å bidra til verdiskaping for reiselivsnæringen, og det jobber vi hver dag med å klare å oppnå. Med systematisk overvåking av den digitale trafikken, og rapportering på resultater i form av konvertering videre til konkrete bookbare produkt, skal vi synliggjøre effekten av kampanjearbeidet vårt. Vi samarbeider med byrået TIBE som har ansvaret for kampanjekjøringen og produksjon av en del av innholdet som skal brukes. 

Hvordan blir budskapet distribuert? 
I den digitale kampanjekjøringen benytter vi ulike kanaler, og vi fordeler de ulike budskapene våre ut til tilgjengelige annonseflater i Amedia (lokalaviser rundt om i hele Norge), google display og facebook/Instagram.  Vi kjører ut budskapet som en kombinasjon av betalt kampanjekjøring og organisk drevet trafikk. Optimalisering av innholdet med tanke på søk og organiske delinger er et viktig punkt for oss. 

Hva blir tatt med i årets Norgeskampanje? 
1) Reiselystartikler fra vår region (alle artikler fra kampanjer vi har kjørt tidligere år finner du her visitmr.com). Klikk på bildene under for å se hvordan eksempler på disse artiklene ser ut. Flere ulike tema vil ha fokus i de nye artiklene som skal produseres nå fremover. Vi kan ikke gå ut med alle planer enda pga at vi venter på avklaring på den økonomiske tiltakspakken fra Møre og Romsdal Fylkeskommune. Mer informasjon kommer så snart dette er på plass. 



 

 

 

 

 


2 ) Innhold fra vår webside visitnorthwest.no løftes frem. Her har vi mye konkret informasjon som kan deles videre, og vi produserer også nytt innhold med andre tema en det vi har pr i dag. Her er noen eksempel: rundreiseforslag, bli kjent med våre byer, småbyhopping, våre flotte vandreturer, campingplasser og unike overnattingsplasser. Her vil vi tilpasse budskapet etter hvilke smitteverntiltak og reiseråd som til enhver tid er gjeldende for det å reise i Norge. 

3) Kampanje via Fjord Norge og Visitnorway, der Vestlandet blir blir løftet frem som reisemål for nordmenn. Det kjøres både via sosiale medier (facebookside Opplev Vestlandet) og i visitnorway/fjordnorway sine kanaler. 

Eksempel på ulike filmlooper som brukes for å vise frem vår vakre region: 

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..

Lag et nettsted eller blogg på WordPress.com

opp ↑

%d bloggere like this: