Vi søker prosjektleder til fase 2 Bærekraftig Reisemål

Stilling ledig: prosjektleder Bærekraftig Reisemål Rauma.
Er du interessert i bærekraft, liker å skape engasjement og resultat på mange nivå, er strukturert og har godt lokalt nettverk? Da er du kanskje den personen vi ønsker med på vårt lag. Visit Nordvest skal igang med fase 2 for å søke om å oppnå merket Bærekraftig Reisemål for Rauma. Dette er et prosjekt der Innovasjon Norge har definerte standarder og indikatorer som skal gås gjennom og dokumenteres for et reisemål, i tillegg til å følge opp handlingsplan for bærekraftig reisemålsutvikling i Rauma. Vi ønsker en lokal prosjektleder som skal lede hovedprosjektdelen (fase 2).

Visit Nordvest er prosjekteier, og leder en styringsgruppe bestående av flere aktører i Rauma, med Rauma kommune, Romsdalen AS, Romsdal Reiseliv og Handel, DNT Romsdal, Molde og Romsdal Havn, Norsk Tindesenter og Nordveggen. Prosjektets fase to settes igang med forbehold om at fase 1 blir godkjent og søknaden for fase to blir godkjent av Innovasjon Norge.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Strukturert, erfaring fra prosjektarbeid
  • God databrukerkompetanse
  • Flytende norsk, muntlig og skriftlig
  • Lokalkunnskap og godt kontaktnett
  • Relevant høyere utdanning

Type stilling: engasjement, opp til 18 mnd, 40% stilling. Tiltredelse snarest (med forbehold om godkjenning av prosjektet i Innovasjon Norge). Lønn etter avtale.

Arbeidssted: Rauma

Les mer om merket for Bærekraftig Reisemål her.

Send kortfattet søknad med cv innen 6. mars 2020 til Torunn Dyrkorn, torunn@visitnorthwest.no Har du spørsmål send epost eller ring 90969773.

Merkeordningen er et verktøy for å systematisere arbeidet med bærekraft på reisemål der reiselivsnæringen er pådriver. Ved å kartlegge ulike kriterier fordelt på de tre dimensjoner av bærekraft (miljømessig, sosial og økonomisk) signaliserer stedene at de er i gang med et langsiktig arbeid for økt bærekraft. Å bli merket som et bærekraftig reisemål betyr at destinasjonen over tid prioriterer målet om økt bærekraft, ikke at stedet ER bærekraftig. Merkeordningen er et redskap for utvikling, og reisemålene må vise en forbedring på sikt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..

Lag et nettsted eller blogg på WordPress.com

opp ↑

%d bloggere like this: