Nå er sommersesongen for mange på hell, og det samme ser vi på nettsiden vår. Den største sommertrafikken har nå avtatt, og vi kan begynne å danne oss et bilde av hvordan sommeren har vært.
Veksten i trafikk på http://www.visitnorthwest.no i sommermånedene juni, juli og august har vært veldig god. Vi bruker antall sidevisningen som indikator, og har en økning på godt over 60% sammenlignet med 2017. Det gjør at vi endte på ca 835.000 sidevisningen i perioden. Til sammenligning så har hele Visitnorway plattformen samlet hatt en økning på ca 10% i samme periode, så vi tar markedsandeler.
Økningen skyldes hovedsaklig et stadig økt fokus på godt innhold på nettstedet, med flere nye bookbare aktiviteter i spissen. Samtidig har sammenslåing med nettstedet http://www.visitandalsnes.com også spilt veldig positivt inn på trafikken, særlig fra det norske markedet.
Her kommer litt mer statistikk for dere som er interesserte i det:
Dette er de ti mest populære sidene på http://www.visitnorthwest.no gjennom sommeren. Atlanterhavsveien, Trollstigen og Romsdalseggen domninerer naturlig nok denne listen.
Ca 75 % av trafikken inn til nettstedet vårt kommer inn via organisk søk (google søk). Vi ser også at 55% bruker mobilen, mens 33 % bruker desktop, og 12% tablet.
I slutten av året kommer vi til å sende ut en rapport til alle våre medlemmer med trafikktall for deres respektive produktpresentasjoner. Men ta gjerne kontakt med oss før dersom dere trenger tall eller analyser fra oss.