God jul fra Visit Nordvest – året vårt fra A til Å

Vi vil med dette ønske alle våre aksjonærer, medlemmer og andre kontakter en riktig god jul og et godt nytt år!

Før vi går over i det nye året, – her er året 2017 fra A til Å sett fra Visit Nordvest sitt ståsted. Litt om oss selv, smått og stort som skjer, og litt til. 

Antall kommuner som er med i samarbeidet; er 19, alle er med!
Bloggen vår finner du her: visitnw.wordpress.com med aktuell bransjeinfo.
Charterferie? Solstoler, fargerike paraplydrinker, klorfylte basseng, lekeland og friserte golfbaner så langt øyet kan se. Nordvestlandet er motsatsen til «Syden». Hos oss er det vilt, ekte og variert.
Digitalt fokus. I år har vi laget digital strategi med fokus på Sosiale Medier.
Ekte opplevelser. Vår region skal være full av ekte og friske Opplevelser.
Facebook er en av kanalene vi bruker for å nå ut i markedet. Vi har to kontoer, den offisielle visitnorthwest som har gjestene som målgruppe, og i tillegg våre bransjegruppe «Reiseliv i Nordmøre og Romsdal».
Gradvis økt produktutvikling innen vandring, fiske, sykkel og ski/vinter er viktig i samarbeidet vi har med NCE Tourism Fjord Norway, – vår «produktutviklings»-partner.
Hele regionen vår blir presentert også på papir, via våre Lokalguider, som blir distribuert lokalt i hver kommune. Med kart, oversikt over spisesteder, overnatting og aktiviteter.
Instagram-kontoen vår, @visitnorthwestno er stadig i utvikling, tag dine bilder med vårt navn for å bli delt videre.
Julehøytiden nærmer seg, og vi i Visit Nordvest tar julefri fra 22.desember til 2.januar. Ta gjerne kontakt med oss om du har noe på hjertet, enten på telefon 70 23 88 00 eller epost info@visitnorthwest.no
Kommersialisering av aktiviteter og opplevelser i regionen jobbes det med kontinuerlig, og vi anbefaler alle aktører som ønsker online booking, å benytte Trekksoft
Læring! Vi fokuserer på kompetanse, og har også i år arrangert flere kurs i samarbeid med Innovasjon Norge. Følg med i 2018, her kommer nye muligheter til å delta. 
Medlemmer i 2017, ligger nå på over 200 stk. Vi har plass til flere, se gjerne her på våre medlemssider for mer informasjon. 
Norge er vårt viktigste marked. Den såkalte Norgeskampanjen kjøres digitalt i tett samarbeid med våre gode naboer i Destinasjon Ålesund og Sunnmøre og Destinasjon Geirangerfjord. Digital kampanje med redaksjonelle artikler. Lyst å se hva som er skrevet? Se her:  visitmr.com.
Open X er navnet på vårt annonsesystem på nett, og på nyåret vil vi sende ut tilbud om å kjøpe annonseplass. Ta gjerne kontakt med marit@visitnorthwest.no for mer info.
Pål Farstad er ansatt som ny reiselivsdirektør, og starter opp 2.januar 2018.
Questions? Vi mottar daglig mange henvendelser fra inn- og utland på epost og telefon, fra gjester som planlegger sin neste ferietur til vår region. 
Roar Harsvik, har dessverre blitt alvorlig syk, og går nå over i stilling som senior rådgiver i selskapet vårt. Hans kloke hode skal jobbe for oss også fremover i 2018. 
Sesongforlengelse er et av våre hovedmål fremover, «Hele Norge, Hele Året» er mantraet til Innovasjon Norge, og vi henger oss på! 
Topptur Nordvest er vårt nye 3-årige prosjekt innen vinterturisme, og da med hovedfokus på toppturturisme. Asbjørn Eggebø Næss er vår mann på prosjektet. 
Utenlandske journalister har besøkt oss også i år, totalt over 50 stk fordelt på 16 ulike program. De kommer bl.a. fra USA, Tyskland, England, Sverige, Nederland, Danmark.
Visitnorway-teamet i Oslo er våre meget gode samarbeidspartnere når det gjelder web og digital utvikling av vår side visitnorthwest.no 
Websidene våre, visitnorthwest.no har passert godt over 1 million sidevisninger i år. 
X
-faktor og topptur i Nordvest kan du lese om på vår vinterside.  Visit Norway har også nylig lansert egne landingssider for toppturer i Norge, og Visit Nordvest blir presentert på de engelske sidene her. 
Ytterligere satsing på å utvikle vår region på vinter står i våre planer.
Zeitung! Presseturer gir oss stor verdi i form av flotte reportasjer. New York Times hadde bl.a. 3 sider om Trollstigen og Atlanterhavsvegen tidligere i høst, estimert verdi NOK 20 mill. Se flere presseklipp her. 
Æ og I. Nordmøre og Romsdal, Kristiansund og Molde. Nå har vi laget egne bysider på web!
Øyriket Romsdal-prosjektet videreføres av oss, og 2469 Reiseliv, med Jan Sverre Sivertsen og Børre Berglund som prosjektledere. Dette er et 3-årig produktutviklingsprosjekt.
Årets stå-på-pris går til våre kjære Roar Harsvik, som til tross for sykdom står på og ønsker å jobbe så mye han kan videre. Du er den sterkeste mannen vi kjenner. Vi heier på deg!

Vi ønsker med dette alle sammen en riktig god jul og et godt nytt år!

Vennlig hilsen team Visit Nordvest
Roar, Torunn, Marit og Synnøve

En kommentar om “God jul fra Visit Nordvest – året vårt fra A til Å

Legg til din

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..

Lag et nettsted eller blogg på WordPress.com

opp ↑

%d bloggere like this: