Tre timer som vil forme fremtiden

Hiking25_Innerdalen_4455viewVi har nå hatt to møter der næringen har gitt oss innspill på kursen videre. Etter påske vil de to gjenværende innspillsmøtene kjøres. De første i Surnadal 8/4 kl. 12-15 på Thon Vårsøg Hotell, og det andre på Åndalsnes 15/4 kl. 12-15 på Hotell Aak. Bruk muligheten til å være med å påvirke! Det å vel verdt å bruke tre timer til å forme fremtiden for Nordmøre og Romsdal som reisemål. Gårsdagens møter i Molde og Kristiansund gav oss mye nyttig som vi tar med oss videre.  Spør gjerne noen av de som var der om hva de syntes. Vi er ganske så sikre på at de vil si at du bør melde deg på ett av de to gjenværende møtene! Hvorfor er dette viktig og hva dreier det seg egentlig om. Det vil bli godt forklart i møtet, men kort sagt så er handler det om å velge, og velge bort. Hvorfor? For å bli tydeligere og få et spissere fokus, som skal gi oss bedre effekt totalt sett. Hva skal prioriteres i markedsføringen? Hvordan skal vi få regionen til å utvikles og henge mest mulig sammen som reisemål? Hvordan skal vi ønske gjestene våre velkommen? Og ikke minst, hvordan skal vi tiltrekke oss nye gjester og kundegrupper? Hvilke typer kunder skal vi først og fremst ha fokus på? Kort sagt, hva slags reisemål skal vi være, for hvem? På fagspråket kalt strategisk posisjonering, som vil utgjøre grunnmuren i arbeidet vårt i mange år framover.  photo fred jonny hammerø-dmr_4540redNordmøre & Romsdal har nå har ett, felles destinasjonsselskap, og skal markedsføres og utvikles som ett samlet reisemål, til alles beste. Visit Nordmøre & Romsdal er et verktøy for næringen, og for kommunene . Hvordan ønsker dere, eierne våre, at dette verktøyet skal utvikles og brukes? Hvordan sikrer vi at det fungerer best mulig? Hva slags mål skal settes? Reiseliv skal videreutvikles som næring, og lønnsomheten og ringvirkningene skal økes. For å få til det må vi velge en felles kurs, samle kreftene, og gjøre noen tydelige prioriteringer.   Vi er tidlig ute i forhold til sammenslåing. Flere vil følge etter oss, og skal kunne lære av det vi har gjort. Vi har derfor fått status som en nasjonal pilot på dette området, og har med oss Innovasjon Norge i arbeidet, både med økonomisk og faglig støtte. Vi har også leid inn et kommunikasjonsbyrå, Zynk, for å hjelpe oss gjennom arbeidet, og planen er å lande dette allerede nå i vår. Meld deg på til torunn@visitnorthwest.no. Velkommen til å bidra! 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..

Lag et nettsted eller blogg på WordPress.com

opp ↑

%d bloggere like this: